REGULAMIN

1. Maszyny używane do kwalifikacji i rund finałowych nie są publikowane z wyprzedzeniem. Maszyny używane do finału pozostaną tajne do finału.
2. Przed każdą grą eliminacyjną zawodnik zgłasza chęć jej rozpoczęcia sędziemu.
3. Gry testowe są zabronione.
4. Jeśli to jest możliwe, maszyny są ustawione na 2 ostrzeżenia tilt warnings.
5. Extra bile są wyłączone, jeśli jednak zostanie zdobyta, nie można jej zagrać. Można jednak spróbować użyć umiejętności i powalczyć o tzw. skill shot, ale nie można dotknąć żadnego przycisku łapki.
6. Dozwolone jest rozegranie extra bili na maszynach typu Classic, tam gdzie to będzie możliwe. Maszyny te będą specjalnie oznaczone.
7. Dopuszcza się wymianę maszyny na inną, jeśli wystąpi nienaprawialny błąd. W systemie rozgrywek "Best Game" wyniki zawodników pozostają ważne, a pozostałe wyniki gier na wymienionej maszynie zostaną przeliczone wskaźnikiem z mediany z aplikacji PINDIGO.
8. Tylko zawodnicy grający w turnieju mogą przebywać w strefie turniejowej.
9. Niedozwolone jest udzielanie wskazówek innemu graczowi w trakcie gry turniejowej. Może to prowadzić do bezpośredniej dyskwalifikacji podpowiadającego.
10. W przypadku remisu na koniec kwalifikacji, gracze muszą rozegrać jedną grę, na wybranej przez sędziego maszynie. Gracz(e) z najwyższym wynikiem przechodzi do kolejnej rundy.
11. Zawodnicy, którzy opuścili turniej w finałowych rundach, są uszeregowani według ostatniej rozegranej rundy.
12. W przypadku remisu na koniec kwalifikacji lub rundy, sposób awansu zawodnika opisany został w zasadach gry dla każdego turnieju PPO 2021.
13. Za uszkodzenie maszyny zostanie obciążona osoba (stłuczenie szkła = 500 PLN).
14. Podczas PPO jest zerowa tolerancja dla agresji na maszynach. W zależności od sytuacji wydawane jest tylko jedno ostrzeżenie. Po tym ostrzeżeniu nastąpi natychmiastowa dyskwalifikacja. Wiele z tych maszyn pochodzi z prywatnych kolekcji, czasem są nowością prosto z pudełka, dlatego muszą być traktowane z szacunkiem. Wszelkie przejawy agresji na maszynach są bezwzględnie zabronione.
15. W przypadku, gdy błąd maszyny (na przykład wystrzeliwane są 2 kule) daje korzyść graczowi, sytuacja zostanie omówiona z sędzią głównym, a rozwiązanie zostanie przedstawione w najbardziej uczciwy sposób dla wszystkich graczy.
16. Jeśli kula zostanie uwięziona w maszynie, sędzia otworzy maszynę i zwolni ją, umieszczając ją w miejscu wybicia kuli lub na łapce.
17. Błąd techniczny należy zgłosić do sędziego i zostanie on naprawiony jak najszybciej.
18. Decyzja podjęta przez sędziego głównego lub sędziego punktowego jest ostateczna.